Sunday 19 April 2015

D6 - Airport Krabi ke Kuala Lumpur



Esok paginya, balik kami semua pakai T-Shirt Krabi yang dibeli sama-sama. Abang Min pun sampai awal pagi itu sebab dah kena warning, pukul 6 tayar dah ada depan Hostel kami. Memang tepat before pukul 6 dia sampai dengan van bapa dia. Perjalanan dari Hostel kami ke Airport lebih kurang sejam juga. Kami menaiki van 600 bath/6 orang

Kami semua pilih tempat duduk belakang. Sempat lagi dia tanya, 'Tak da sapa nak duk sebelah ka?' Kami hanya senyum je. Kalau sebelum kisah semalam beria riang ria jawab. Dalam van semua senyap tanpa kata-kata. Tiba-tiba nak dekat 10 minit. Abang Min tanya 

Abang Min : Nak makan nasi komok? Ni lagi 10 minit nak sampai
Aku : Apa abang min?
Abang min : Ni lagi 10 minit nak sampai airport. Adik nak makan tak. Penah makan nasi komok?
Aku : Cakap kuat sikit abang Min. Telinga tak dengar ini masuk air (Sungguh aku tak dengar orang yang cakap dalam selimut ini tambah-tambah abang Min jenis cakap nada lembut dan semalamnya air snorkeling masuk telinga)
Abang Min : Bawa air Krabi balik Malaysia na?

Ciss. Abang Min ini.

Nasi Komok


Abang Min pun berhenti tepi jalan dan temankan kitaorang beli makanan. Siap explain ini nasi komok. Abang Min pun sempat tunjuk dekat aku kuih apa ntah, katanya sedap macam suruh aku beli. Dia pegang lepas itu dia kasi dekat aku. Tetiba abang Min boleh buat sweet kata kuih kat tangan aku yang dia bagi itu dia belanja. Alalala. Terharu sekupang. Sedap kuih itu orang belanja kan. Tak sempat tangkap gambar sebab makan penuh dengan kasih sayang. Sekali ngap.

Lagi 10 minit nak ke airport itu juga, barulah kita orang semua sembang dengan Abang Min. Baru nak tanya umur abang Min dan sebagainya. Dia siap pelawa nak buat nasi komok mai datang rumah dia, mak dia nak ajar.

Dah sampai airport. Nak ambil beg, abang Min sempat cakap.

Abang Min ; Adik-adik semua kuat-kuat ni. (Sebab dia nampak kami semua bawa backpack)
Jawab kami biasa je.
Abang Min : Ini tak da sapa tinggal sini ka? ( Dua tiga kali juga abang Min tanya soalan ini)

Bebudak ini dah berkata-kata nama aku 'Haq, haq' Ciss bebudak ini.

Kita orang pun bye bye lah abang Min. Abang Min siap pesan nanti datang Krabi call lah dia. Aku cakap tak mau! Koh koh koh

Aku ingatkan abang Min dah pergi rupanya dia memerhati pemergian kami untuk check in dekat kaunter. Aku nampak dia, waaa pandangan dia boleh pula muka sayu. Abang min nampak aku tengok dia. Abang Min datang dekat kita orang.


Abang Min : Dik tinggal sini naa? 
Aku senyum jela sambil bye bye dia. Abang Min nak balik lepas itu dia patah balik tanya lagi

Abang Min : Adik nama apa? (abang min tanya aku)
Aku : Haa..(dalam hati nak kasi nama tipu ke betul2) errr.. Farhana
Abang Min : Farhana? nama macam mak abang.

Dan-dan nama sama dengan mak dia.  Aku sengih dan bye bye dia dengan bersungguh-sungguh berharap jangan patah balik tanya lagi. Alahai kesianlah abang Min ini.

Sekian, episod cinta tak kesampaian di Krabi. Koh koh koh. 

No comments:

Post a Comment